جمعه, 31 فروردین,1403 |
افتتاحیهء سومین اردوی آقایان دورهء ششم آفتابگردان‌ها
 

افتتاحیهء سومین اردوی آقایان دورهء ششم آفتابگردان‌ها

پنجشنبه، 19 بهمن 1396 | Article Rating

افتتاحیه اردوی سوم دوره ششم آفتابگردانها  عصر چهارشنبه با حضور اساتید شعر و ادبیات و شاعران جوان انقلاب اسلامی در بوشهر برگزار شد.
میلاد عرفان پور با بیان اینکه شاعران جوان امروز با تلاش خود می توانند قله های شعر فارسی را فتح کنند، اظهار کرد:‌ برگزاری این اردوها می تواند تاثیر فراوانی برای رسیدن شاعران جوان به هدف های متعالی در حوزه شعر و ادبیات داشته باشد. در دوره ششم سعی مان این بود که برنامه های تازه تری را عملی کنیم و می توانیم ادعا کنیم که تمام تلاش مان برگزاری جامع ترین برنامه ها با توجه به امکانات موسسه بوده است.
مدیر دفتر شعر موسسه شهرستان ادب افزود: عده ای از شرکت کنندگان این دوره در برنامه ها فعال تر بودند و عده ای کم تر. انتظار ما نیز همواره فعالیت حداکثری اعضای آفتابگردان ها بوده است که مورد بررسی و رصد ما قرار گرفته اند.
وی تصریح کرد: در این چند دوره ماحصل برگزاری هر دوره انتخاب عده ای از دوستان شاعر برای برگزاری برنامه های تخصصی بوده است. اما در دوره ششم این ساختار تغییر خواهد کرد و دوره تکمیلی حذف خواهد شد و به جای‌آن کارگروه های تخصصی تشکیل می شود. کارگروه هایی که هر شاعر آفتابگردان با توجه به استعداد و توانایی اش در حوزه های مختلف ادبیات به ادامه فعالیت و همکاری خواهد پرداخت.
عرفان پور گفت: فارغ از ارتباط یا عدم ارتباط شهرستان ادب با آفتابگردان ها، انتظار ما این است که اعضای دوره های مختلف درشهرهای خود فعالیت های ادبی شان به عنوان یک شاعر و ادیب متعهد ادامه دهند و پرچم شعر انقلاب را برپا نگه دارند. از سوی دیگر مطالبات خود از شهرستان ادب را نیز به صورت مستمر به ما یادآوری کنید.
وی عنوان کرد:‌یکی از سیاست های ما در دوره های آفتابگردان برگزاری یکی از اردوها در شهرستان های دور از پایتخت بوده است . به همین دلیل اردوی سوم دوره ششم در بوشهر برگزار شد چرا که این استان شاعران توانمند و تاثیرگذاری به ادبیات فارسی تقدیم کرده است.
دکتر بهمن بنی هاشمی نیز در ادامه با این پرسش که شعر چه دردی از ما دوا می کند، تصریح کرد: زبا ن خانه وجود است و شعر است که در ذهن ما دنیای تازه ای ایجاد می کند و به خیالات ما جامه واقعیت می پوشاند. وی در ادامه به خوانش شعری با موضوع مرگ پرداخت. شعرخوانی حجت الاسلام محمدحسین انصاری نژاد و خوانش نامه جمعیت شیعیان ترکیه به موسسه شهرستان ادب توسط یکی از شاعران دوره ششم به عنوان نماینده آن جمعیت نیز از دیگر برنامه های افتتاحیه بود.
مبین اردستانی نیز با بیان خاطره هایی از مرحوم خلیل عمرانی شاعر بوشهری، به شعرخوانی پرداخت. وی در ادامه نیز از برگزاری فراخوان ادبی با موضوع رفع فقر، یتیم نوازی، کمک به حادثه دیدگان و زلزله زگان و هجو ثروت اندوزی خبر داد و افزود: شعرهای برگزیده در کتابی چاپ خواهد شد و از آثار برتر نیز تجلیل صورت خواهد گرفت.

 

تصاویر
  • افتتاحیهء سومین اردوی آقایان دورهء ششم آفتابگردان‌ها
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: