جمعه, 31 فروردین,1403 |
اولین اردوی تخصصی شعر هئیت آفتابگردان ها در مشهد برگزار شد.
ششم تا نهم شهریورماه:
 

اولین اردوی تخصصی شعر هئیت آفتابگردان ها در مشهد برگزار شد.

چهارشنبه، 07 شهریور 1397 | Article Rating

آفتابگردان ها، عنوان دوره های آموزشی شعر جوان انقلاب اسلامی ست که هر ساله به همت موسسه شهرستان ادب برگزار می شود و شاعران جوان از نقاط مختلف کشور، بعد از ارزیابی اشعارشان، در این دوره ها شرکت می کنند.

گفتنی ست، موسسه شهرستان ادب، هفت سال است که موفق به برگزاری منظم دوره های آفتابگردان ها شده و در طی این سالها بیش از هفتصد شاعر از بانوان و آقایان شاعر، عضو این دوره ها شده اند. حال در تابستان 1397 و به ابتکار دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، اولین اردوی تخصصی شعر هیئت برای آفتابگردان ها تدارک دیده شده است. این اردو به مدت 4 روز از سه شهنبه ششم شهریور ماه الی روز جمع نهم شهریور ماه در شهر مشهد برگزار می شود. در این اردو ، تعداد 150 شاعر بانو و آقا که به صورت تخصصی در عرصه شعر مرثیه فعالیت دارند، شرکت کرده اند.

در این اردو که در محل اردوگاه شهدای مدافع حرم شهر مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار می شود، برنامه هایی چون کارگاه ها و میزگردهای تخصصی شعر هیئت، شناخت شعر شیعی، آشنایی با موسیقی شعر هیئت، شناخت سیره اهل بیت (ع) برای شاعران جوان و نخبه ی عرصه شعر مرثیه درنظر گرفته شده است.

در نخستین اردوی تخصصی شعر هیئت، اساتید، شاعران و مداحان شناخته شده ی کشوری نیز در برنامه های مختلف در کنار شاعران جوان خواهند بود. از آن جمله می توان به اساتید و مداحانی چون، حجت الاسلام گنابادی نژاد، سید مهدی حسینی، حاج جواد حیدری، حسن بیاتانی، علی محمد مودب، اکبر شیخی، دکتر میثم مطیعی، حاج سیدرضا موید، حاج محمود اکبرزاده، محسن رضوانی، محمد صمیمی، وحید جلیلی، محمد مهدی سیار، محمدرضا یعقوبی، میلاد عرفان پور، و حاج سعید حدادیان اشاره کرد.

تصاویر
  • اولین اردوی تخصصی شعر هئیت آفتابگردان ها در مشهد برگزار شد.
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: