جمعه, 07 اردیبهشت,1403 |
 افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی با موضوع شعر هیئت:
در اردوگاه مدافعان حرم مشهد مقدس برگزار شد:
 

 افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی با موضوع شعر هیئت:

پنجشنبه، 08 شهریور 1397 | Article Rating

 


اولین اردوی تخصصی شعر هیئت به همت موسسه شهرستان ادب در اردوگاه شهدای مدافع حرم شهر مشهد و با همکاری آستان قدس رضوی برگزار از ششم شهریور لغایت نهم شهریور برگزار می شود. این اردو با حضور 150 نفر از بانوان و آقایان شاعر عضو دوره آفتابگردان های موسسه شهرستان ادب از نقاط مختلف کشور؛ که به صورت تخصصی در عرصه شعر مرثیه فعالیت دارند برگزار می شود.

 

در روز نخست این اردو، شاعران جوان بعد از مسافرت چند ساعته با قطار، در محل اردوگاه شهدای مدافع حرم شهر مشهد پذیرش شدند. بعد از استراحتی کوتاه، زیارت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) اولین برنامه ی بانوان و آقایان شاعر در این اردو بود.

در این مراسم که با حضور چندی از اعضای دفتر شعر موسسه شهرستان ادب، بانوان دوره¬های مختلف شعر جوان انقلاب اسلامی و برخی از نوحه¬سرایان کشور برگزار شد کیفیت برگزاری دوره شعر هیئت و دیگر دوره¬های تخصصی شعر شهرستان ادب بیان شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا وحیدزاده؛ کارشناس دفتر شعر شهرستان ادب برگزاری این دوره را در ادامه دوره­های تکمیلی  آفتابگردان­ها که پیش از این برگزار شده است دانسته و توضیح داد: :«با بازبینی دوره­های تکمیلی شعر توانستیم به ایده اردوهای تخصصی برسیم.»

وی ضمن تشکر از حمایت­های آستان قدس رضوی در برگزاری این اردو افزود: «با توجه به اینکه در آستانه ماه محرم هستیم کوتاه­ترین زمان را برای برگزاری این اردو داشتیم. اینکه اردوهای تخصصی با شعر هیئت شروع شد به دلیل اهمیت زیاد شعر هیئت است و اتفاق مبارکی که افتاد آمادگی است که از طریق این اردو برای سرایش شعر و نوحه برای محرم ایجاد می­کنیم و دیگر اتفاق مبارک ه­مزمان شدن این اردو با عید غدیر است.

سپس رئیس دفتر شعر موسسه شهرستان ادب؛ میلاد عرفانپور دقایقی با شاعران حاضر در این اردو سخن گفت و تاکید نمود: «این اردو صرفا یک دوره تئوری نیست و هدف آن است که به آزاد شدن ظرفیت سرایش شما در حوزه­های عملی بینجامد»

لازم به ذکر است که برنامه های تدارک دیده شده برای آقایان و بانوان شاعر، به صورت مجزا و در ساعات متفاوت برگزار می شود.

تصاویر
  •  افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی با موضوع شعر هیئت:
  •  افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی با موضوع شعر هیئت:
  •  افتتاحیه نخستین اردوی تخصصی با موضوع شعر هیئت:
ثبت امتیاز
اشتراک گذاری
نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید: